مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه، بازداشت وزیر دولت روحانی در پرونده علیرضا اکبری را تکذیب کرد و درباره آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی توضیحاتی داد.

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، نشست خبری مشترک محمد کاظمی فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه و مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه در محل مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه برگزار شد.

مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره اینکه طبق گفته برخی نمایندگان در خصوص ارتباط یکی از وزرای دولت روحانی که با علیرضا اکبری جاسوس انگیس مرتبط بوده بازداشت شده است؟ گفت: تا این لحظه وزیری که در پرونده مورد بحث ارتباط داشته باشد نداریم و هیچ پرونده‌ای در این زمینه تشکیل نشده است و آن را تکذیب می‌کنیم. کما اینکه راجع به موضوع ۹۰ هزار میلیارد هم مطالبی گفته شد که فضا را متشنج کرد لذا در بیان این گونه موضوعات دقت کنید.

سخنگوی قوه قضائیه: بابک زنجانی همچنان در زندان است

ستایشی درباره آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی گفت: حدود ۵۰۰ میلیون یورو از محل اموال داخل و خارجی اش به شرکت ملی نفت واگذار شده است. هم چنان متهم در اختیار ضابط و در زندان است. با همکاری خوب و موثر وزارتخانه‌های نفت و امور خارجه و وزارت کشور و بانک مرکزی، از سایر اموالی که متهم در خارج کشور دارد، موضوع انتقالی اموال به داخل کشور و به وزارت نفت در دستور کار است.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: مستحضرید که اموالی در داخل کشور دارد و باید تادیه شود و به بیت المال بازگردد لذا محکوم علیه در زندان به سر می‌برد.

مقالات بیشتر:هزینه خانه سالمندان

وی درباره اینکه اگر متهم مدکور همکاری کند تخفیف شاملش می‌شود یا خیر؟ گفت: باید بگویم تخفیف با قاضی صادر کننده و مرجع قضایی ذیر بط است.

سخنگوی قوه قضائیه درباره اینکه او همکاری می‌کند یا خیر؟ گفت: باید اصل را بر این بگذاریم که همکاری می‌کند و کارها انجام می‌شود.

محمد کاظمی فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در جریان نشست خبری سخنگوی دستگاه قضا درباره مبارزه با پولشویی گفت: سامانه انتشار محکومیت‌های قضایی پولشویی در گذشته توسط مرکز امار فعال شده است و انتشار احکام محکومیت‌های قطعی صادر شده در خصوص پولشویی در وبگاه مجتمع تخصصی رسیدگی به جرایم اقتصادی به صورت عمومی فعال است و احکام صادر شده به صورت عمومی قابل رویت است.

وی افزود: بیش از ۲۵ استعلام مختلف را در اختیار قضات قرار دادیم که میتوانند در لحظه از وضعیتی که میخواهند مطلع شوند و مهمترین سامانه‌ای که براساس سند تحول قضایی شکل گرفته سامانه هوشمند استعلامات مالی یا سها است و این سامانه در اجرای احکام و برای شخصی که محکوم شده است استفاده میشود و یکی از خبرهای خوبی که به زودی اعلام میکنیم بحث مسدودی حساب‌های بانکی محکومان است.

 

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه افزود: هموطنان خارج از کشور هم می‌توانند از خدمات قضایی استفاده کنند و از انجا که مردم و وکلا و کارشناسان با ما در ارتباطند، ۱۲۰۰ دفتر خدمات قضایی در تمامی کلانتری‌ها هست و داده‌ها به صورت به رخط ارسال می‌شود و یکسال در حال اجراست.

وی افزود: راهکارهای کوتاه مدت مرکز به طور کامل اجرا شده است و راهکارهای بلند مدت و میان مدت زمانبندی شده است و تا هفته قوه قضائیه سال آتی اقدامات تحولی این مرکز در حوزه هوشمند سازی را ان شالله می‌بینیم. انجام ابلاغ الکترونیکی، دستیار هوشمند قاضی، انتشار آرای قضایی، پنجره واحد قضایی، بانک مجرمان متواری، خدمات جهادی و. توسط مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه راه اندازی شده است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه درباره دادرسی الکترونیک گفت: ۸۰ درصد جلسات تحقیق زندانیان به صورت الکترونیک انجام می‌شود و ۲۰ درصد زندانیان بصورت فیزیکی جابجا می‌شوند.

وی ادامه داد: ملاقات زندانیان با خانواده هایشان بصورت الکترونیکی یکی دیگر از دستاوردهای فناوری اطلاعات است. کاری که از سال گذشته شروع کردیم امکان ملاقات در دفاتر خدمات در ۱۵ استان را فراهم کردیم و خانواده زندانی به دفترخدمات مراجعه میکند و با زندانی در زندان هماهنگ شده و ملاقات انجام می‌شود. در استان‌هایی که فاصله زیاد دارند این امکان فراهم شده است.

مقالات دیگر:خدمات مجالس ترحیم شهرک غرب